Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Artikelen over bedrijfsadvies

Waarom het a-sociaal is om je medewerkers je negatieve feedback te onthouden

Je ziet het in organisaties maar al te vaak: Iedereen heeft door dat een bepaalde medewerker niet goed functioneert behalve de medewerker zelf. Er wordt meewarig over hem of haar gesproken en intussen nemen collega's deeltaken over of proberen achter de rug van de persoon om de schade te beperken. Iedereen ziet dat het niet zo door kan gaan maar niemand doet er iets aan.

Lees meer >>

Op 18 september 2012

Wat is Jobcrafting en waarom talent ontwikkeling?

Een omgeving waarin men kan schitteren! Waarom Stekelenburg niet in de spits staat en Huntelaar niet op doel?

Lees meer >>

Op 18 juni 2012

Uw organisatie een donut? Veel buitenkant met een gat in het midden?

Af en toe schrijf ik een recensie voor BBMP, het blad Bestuur, Beleid, Management en Pedagogiek. Laatst ging die over IDENTITEITSMARKETING, de reden van ons bestaan door Kaj Morel.

Lees meer >>

Op 6 juni 2012

Het dilemma van de verkoper

Mensen doen zaken met mensen. Ik koop mijn benzine bij een pomp hier in de buurt. Ik kan kiezen uit vier verschillende: de een is een onbemande, te koud en sfeerloos, de tweede heeft een snackcorner en een slechte afzuiging, stinkt, de derde is het dichtste bij maar een nurkse man achter de kassa en de vierde daar kom ik het liefst.

Lees meer >>

Op 16 januari 2012

Als manager op eigen benen gaan staan.

Bent u als manager toe aan een nieuwe uitdaging en hebt u het idee dat u hetzelfde kunt als wat u baas doet? Dan is een management buy-in een uitgelezen kans om dit in realiteit te brengen. De management buy-in is een trend die we steeds vaker tegenkomen.

Lees meer >>

Op 3 januari 2012